Wywrotki

Kröger HKD 302-S

Wywrotka trójstronna HKD 302-S to 18-tonowy dwuosiowy pojazd, który sprawdza się w rolnictwie jako najbardziej ekonomiczne i elastyczne rozwiązanie transportowe. Wywrotka charakteryzuje się nadzwyczaj stabilnym torem jazdy.

  • Dwuosiowa wywrotka trójstronna
  • Dopuszczalna masa całkowita 18 t
  • Masa własna ok. 4,4 - 5,4 t
  • Ładowność ok. 12,5 - 13,6 t
Zapytaj o cenę
Wywrotka trójstronna HKD 302-S Kröger

Więcej o HKD 302-S

Najlepsza jakość już w standardzie

Dzięki hydraulicznie otwieranej bocznej ścianie ta trójstronna wywrotka jest naprawdę uniwersalnym pojazdem. Pozwala na łatwy wyładunek nie tylko najczęściej spotykanych materiałów sypkich, ale także tych mocno przywierających, jak np. kiszonka kukurydziana czy kompost. Do transportu lżejszych materiałów wykorzystuje się pojemności do 29 m³ (w zestawie z dwiema przyczepami do naprawdę okazałych 58 m³). Dodatkowo dzięki odpowiednio dobranym oponom niskociśnieniowym zestaw służy jako wydajny transport nawet do sieczki. Przez cały czas wywrotka zachowuje cechy pełnowartościowej wywrotki trójstronnej.

Wywrotki Kröger z serii HKD stanowią solidną bazę do wielu zastosowań. Wśród elementów konstrukcyjnych, które klasyfikują je w kategorii optymalnego rozwiązania, warto wymienić:

  • Trójstronny mechanizm wywrotowy – Dostarcza maksymalnej siły przy zachowaniu najwyższej stabilności. Zrównoważona synchronizacja między podwoziem a optymalnie obliczonymi punktami wywrotu gwarantuje najlepszą możliwą stabilność wywrotu. Zabezpieczenie przed przeciążeniem zawieszenia parabolicznego na tylnej osi zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo;
  • System burt – Specjalna aluminiowa krawędź i solidna, wymienna gumowa uszczelka gwarantują, że burty będą się lekko otwierać i pozostaną szczelne nawet w przypadku ziaren rzepaku. To opracowane przez firmę Kröger rozwiązanie zrewolucjonizowało technikę wykonania burt skrzyni. Burty skrzyni są dostępne w wielu wersjach dzielonych lub niedzielonych, z kłonicą środkową lub bez niej, z odpornymi na warunki pogodowe płytami wielowarstwowymi, płytami z tworzywa sztucznego lub deskami z profili aluminiowych;
  • Hydraulicznie otwierana boczna burta – Wszystkie funkcje (otwieranie – zamykanie – blokowanie) są komfortowo realizowane za pośrednictwem sterownika na ciągniku. Wszystkie elementy nadwozia zostały zaprojektowane w taki sposób, aby nawet ładunki o niskim poślizgu można było rozładowywać bez żadnych problemów;
  • Wahliwa tylna i boczna burta – Ułatwiają załadunek i rozładunek towarów, szczególnie tych o sporych gabarytach;
  • Drabinka – Ma ergonomiczną konstrukcję i jest bezpieczna dzięki szerokiemu podestowi i barierce chroniącej przed wypadkami. Wygodne wchodzenie i schodzenie ułatwia kontrolę procesu załadunku oraz obsługę rolowanej plandeki. Składane schodki umożliwiają wejście do przestrzeni ładunkowej;
  • Sprężyna powrotna – Dzięki mocnej sprężynie powrotnej skrzynia wywrotki może się ponownie opuścić bez zwłoki, nawet gdy została podniesiona do maksymalnego dopuszczalnego kąta przechyłu bocznego;
  • Zabezpieczenie przeciwnajazdowe i sprzęg dla drugiej przyczepy – Lampy i tablica rejestracyjna są umieszczone w zabezpieczeniu przeciwnajazdowym, gdzie są chronione przed uszkodzeniami. Przewody zasilania do podłączenia drugiej przyczepy są ergonomicznie umieszczone po jednej stronie;
  • Zasuwa wylotowa – Mimo dużych wymiarów zasuwa jest łatwa w obsłudze. Wersja „S” może mieć 2 zasuwy wylotowe w tylnej klapie.

Bogate wyposażenie dodatkowe dostosowane do potrzeb

W kontekście wywrotek trójstronnych Kröger oferuje bardzo szeroki wybór dodatkowego wyposażenia podwozia. Trzeba wymienić tu choćby plandekę amortyzującą, zdejmowany tylny zsyp, zsypy boczne, system smart-lock, zdalne odblokowywanie bocznych burt, automatyczna klapa tylna, dzięki któremu cały proces wyładunku można obsługiwać z kabiny ciągnika, a hydrauliczne otwieranie tylnej klapy ułatwia wyładunek od tyłu. Kröger jako pierwszy w branży zaproponował swoim klientom portalowy system burt, który ułatwia załadunek palet lub innych produktów o dużych gabarytach.

Dodatkowo producent oferuje możliwość zamontowania dzielonej burty, która zapewnia jeszcze większy prześwit i redukuje napór ładunku. Do wywrotki można także w łatwy sposób zamontować ślimak przeładunkowy. Inwestor może zdecydować się także na składaną kłonicę środkową i dobrać odpowiadający mu system zabezpieczenia przestrzeni ładunkowej. Wahliwa burta na całej długości wywrotki znacząco ułatwia wyładunki, a zmniejszenie wysokości spadku umożliwia opcjonalna burta przeładunkowa. 

Kröger proponuje kilka opcji doposażenia podwozia wywrotki. Dostępne są takie usprawnienia, jak dyszel Y, zderzak z rury, automatyczny sprzęg przyczepy, boczna ochrona przeciwnajazdowa, plastikowe błotniki, skrzynka na narzędzia, a na życzenie Klienta producent oferuje lakierowanie wywrotki na wybrany kolor.