Wywrotki

Kröger MUP 20SP

Wywrotka skorupowa MUP 20SP (skrzynia prostokątna) została zaprojektowana do przewożenia ciężkich ładunków. Jej konstrukcja jest wytrzymała i pozwala na wydajną pracę wszędzie tam, gdzie nie radzą sobie pojazdy ciężarowe.

  • Dopuszczalna masa całkowita 20 - 24 t (onroad)
  • Techn. masa całkowita 28 t (offroad)
  • Masa własna ok. 6,6 t
  • Ładowność ok. 11,7 - 17,4 t (onroad)
  • Ładowność ok. 19,7 - 21,4 t (offroad)
Zapytaj o cenę
Wywrotka skorupowa MUP 20SP Kröger

Więcej o MUP 20SP

Najlepsza jakość już w standardzie

Seria SP jest wyposażona w skrzynie o prostokątnym kształcie, z płaską podłogą i półokrągłymi ścianami bocznymi. Konstrukcja ta łączy w sobie zalety skrzyni półokrągłej z dodatkowymi zaletami skrzyni prostokątnej. Połączenie płaskiej powierzchni ładunkowej z półokrągłymi ścianami bocznymi umożliwia również transport ładunków drobnicowych, takich jak towary na paletach, lub mniejszych maszyn. Wywrotka nie musi się więc ograniczać jedynie do zastosowań o dużej ładowności. Szwy spawalnicze 3-częściowej skrzyni są tak umiejscowione, że nie tworzą stref problematycznych, utrudniających ześlizgiwanie się ładunku. Dzięki optymalnemu wyprofilowaniu ścian bocznych zagęszczanie ładunków sypkich podczas jazdy zostało ograniczone do minimum.

Wywrotki Kröger z serii SP stanowią solidną bazę do wielu zastosowań. Wśród elementów konstrukcyjnych, które klasyfikują je w kategorii optymalnego rozwiązania warto wymienić:

  • Mechanizm wywrotowy – Jako siłownik wywrotu zastosowano silny siłownik podpodłogowy z dużym zapasem mocy. Siły podnoszenia są równomiernie przenoszone przez solidnie zaprojektowaną konstrukcję nośną skrzyni. Kąty przechyłu to 60° w wersji tandem i 59° w wersji tridem. Prędkość opuszczania po wyładunku jest wyższa niż w przypadku siłownika przedniego ze względu na ciężar samej skrzyni;
  • Łożyska wywrotu – Ślizgowe łożyska z wysokogatunkowymi tulejami z tworzywa sztucznego i skuteczne usztywnienie osi wywrotu gwarantują wysoki poziom bezpieczeństwa przy wyładunku do tyłu;
  • Zabezpieczenie przeciwnajazdowe i oświetlenie – Stabilne zabezpieczenie przeciwnajazdowe w warunkach terenowych można podnieść i zamocować za pomocą sworzni wtykowych. Jest to duża zaleta szczególnie podczas robót drogowych. Opcjonalnie zabezpieczenie przeciwnajazdowe może być składane hydraulicznie. Zabezpieczenie przeciwnajazdowe jest zgodne z międzynarodową homologacją typu UE (przepis UNECE 58-02). Oświetlenie znajduje się w chronionym miejscu obok skrzyni, gdzie nie jest narażone na uszkodzenie przez ładunek. Dodatkowo można je zabezpieczyć siatką ochronną;
  • Podpora węży – Zapewnia wystarczającą ilość miejsca i szybki dostęp do wszystkich przewodów zasilających;
  • Hydrauliczna klapa tylna – Hydrauliczna klapa tylna sterowana jest za pomocą dwóch siłowników hydraulicznych podwójnego działania i otwiera się wysoko ponad punkt wysypu. Przy zamykaniu klapa jest dociskana do skrzyni przez dwa haki. Została ona także wyposażona w zawór bezpieczeństwa. Siłowniki podnoszące są mocno wydłużone, aby umożliwić montaż nadstawek zwiększających ładowność;
  • Rama główna – Głównymi belkami nośnymi ramy głównej są grubościenne, odporne na działanie sił skręcających profile prostokątne;
  • Podpora – Jako standard montowany jest mechaniczny podnośnik podporowy z szybkobiegiem. 

Indywidualna konfiguracja odpowiada na potrzeby

W kontekście wywrotek skorupowych Kröger oferuje bardzo szeroki wybór dodatkowego wyposażenia podwozia. Trzeba wymienić tu choćby zaczepy na podkładkach gumowych z regulacją wysokości, system osłonięcia przestrzeni ładunkowej, nadstawkę na burty skrzyni, oś kierowaną, zawieszenie hydrauliczne, układ kierowania wymuszonego (hydromechaniczny lub elektrohydrauliczny), czy elektrycznie dołączaną podporę tylnej osi, która zwiększa stabilność hydraulicznego zawieszenia podczas wyładunku.

To jednak jeszcze nie wszystko. Producent daje inwestorom możliwość wyposażenia swoich wywrotek w zespół osi typu Boogie, zespół osi wahliwych, podwozie Tridec, hydraulikę własną ze zdalną obsługą, układ centralnego smarowania, oświetlenie LED, licznik kilometrów, tylny zaczep holowniczy, plastikowe lub stalowe błotniki, Kennfixx ułatwiający optyczną identyfikację przyłączy hydraulicznych, czy wreszcie składaną drabinę aluminiową. Kröger zadbał zatem o kompleksowość wyposażenia swoich produktów.