Wywrotki

Kröger TKD 302

Wywrotka trójstronna TKD 302 to pojazd na podwoziu typu tandem. Inaczej niż w przypadku przyczepy z wózkiem obrotowym, tu przeniesienie nacisku na hak holowniczy ma pozytywny wpływ na stabilność ruchu i trakcję.

  • Wywrotka trójstronna z centralną osią
  • Dopuszczalna masa całkowita 20 - 24 t
  • Masa własna ok. 4,2 - 5,3 t
  • Ładowność ok. 15,2 - 19,4 t
Zapytaj o cenę
Wywrotka trójstronna TKD 302 Kröger

Więcej o TKD 302

Najlepsza jakość już w standardzie

Prędkości transportowe od 40 do 80 km/h i przewidywany okres eksploatacji wynoszący ponad 25 lat mogą zagwarantować tylko komponenty najwyższej klasy. Wieloletnie doświadczenie marki Kröger sprawiło, że producent może spełnić te wymagania tylko dzięki wysokiej jakości elementom konstrukcyjnym pojazdu. Umiejętne wykorzystanie stali o dużej wytrzymałości pozwoliło znacznie zmniejszyć ciężar własny wywrotki. Pojazd nie stracił przy tym nic ze stabilności.

Wywrotki Kröger z serii TKD stanowią solidną bazę do wielu zastosowań. Wśród elementów konstrukcyjnych, które klasyfikują je w kategorii optymalnego rozwiązania, warto wymienić:

  • Trójstronny mechanizm wywrotowy – Trójstronny mechanizm wywrotowy dostarcza maksymalnej siły przy zachowaniu najwyższej stabilności. Zrównoważona synchronizacja między podwoziem a optymalnie obliczonymi punktami wywrotu gwarantuje najlepszą możliwą stabilność wywrotu. Zabezpieczenie przed przeciążeniem zawieszenia parabolicznego na tylnej osi zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo;
  • System burt – Specjalna aluminiowa krawędź i solidna, wymienna gumowa uszczelka gwarantują, że burty będą się lekko otwierać i pozostaną szczelne nawet w przypadku ziaren rzepaku. To opracowane przez firmę Kröger rozwiązanie zrewolucjonizowało technikę wykonania burt skrzyni. Burty skrzyni są dostępne w wielu wersjach dzielonych lub niedzielonych, z kłonicą środkową lub bez niej, z odpornymi na warunki pogodowe płytami wielowarstwowymi, płytami z tworzywa sztucznego lub deskami z profili aluminiowych;
  • Zderzak i sprzęg dla drugiej przyczepy – Lampy i tablica rejestracyjna są umieszczone w zderzaku, gdzie są chronione przed uszkodzeniami. Przewody zasilania do podłączenia drugiej przyczepy są ergonomicznie umieszczone po jednej stronie;
  • Drabinka – Ma ergonomiczną konstrukcję i jest bezpieczna dzięki szerokiemu podestowi i barierce chroniącej przed wypadkami. Wygodne wchodzenie i schodzenie ułatwia kontrolę procesu załadunku oraz obsługę rolowanej plandeki. Składane schodki umożliwiają wejście do przestrzeni ładunkowej;
  • Hamulec postojowy – Mechaniczny hamulec postojowy zapobiega przypadkowemu stoczeniu się zaparkowanej przyczepy;
  • Zsyp z zasuwą – Łatwe w obsłudze zasuwy o dużych wymiarach. Opcjonalnie w tylnej ścianie można umieścić do trzech zasuw;

Bogate wyposażenie dodatkowe dostosowane do potrzeb

W kontekście wywrotek trójstronnych Kröger oferuje bardzo szeroki wybór dodatkowego wyposażenia podwozia. Trzeba wymienić tu choćby plandekę amortyzującą, zdejmowany tylny zsyp, zsypy boczne, system smart-lock, zdalne odblokowywanie bocznych burt, automatyczna klapa tylna, dzięki któremu cały proces wyładunku można obsługiwać z kabiny ciągnika, a hydrauliczne otwieranie tylnej klapy ułatwia wyładunek od tyłu. Kröger jako pierwszy w branży zaproponował swoim klientom portalowy system burt, który ułatwia załadunek palet lub innych produktów o dużych gabarytach.

Dodatkowo producent oferuje możliwość zamontowania dzielonej burty, która zapewnia jeszcze większy prześwit i redukuje napór ładunku. Do wywrotki można także w łatwy sposób zamontować ślimak przeładunkowy. Inwestor może zdecydować się także na składaną kłonicę środkową i dobrać odpowiadający mu system zabezpieczenia przestrzeni ładunkowej. Wahliwa burta na całej długości wywrotki znacząco ułatwia wyładunki, a zmniejszenie wysokości spadku umożliwia opcjonalna burta przeładunkowa. Wywrotki trójstronne z serii TKD charakteryzuje zatem pełna kompleksowość.

Kröger proponuje kilka opcji doposażenia podwozia wywrotki. Dostępne są takie usprawnienia, jak dyszel Y, zderzak z rury, automatyczny sprzęg przyczepy, boczna ochrona przeciwnajazdowa, plastikowe błotniki, skrzynka na narzędzia, a na życzenie Klienta producent oferuje lakierowanie wywrotki na wybrany kolor.